Wednesday, November 2, 2011

bila emo di kepala..

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..
assalamualaikum wbt..

teruja AQ bila berada dalam satu situasi..

Salmi (bukan nama sebenar) pernah bercouple dengan Alif (pun bukan nama sebenar)..
di takdirkan percouplean mereka tak panjang..
dalam beberapa bulan je la..
dan AQ rasa,
dyorang putus ni pun dalam situasi yang si Salmi ni masih suka kat Alif..
(jangan sesekali tanya kenapa dyorang putus.. AQ tak tau..)

dan setelah 8 bulan berlalu..
Salmi telah di letakkan di bawah satu kumpulan dengan Alif..
AQ rasa la..
kalau kumpulan tu untuk satu sem je tak pe..
ni untuk 2 tahun..
Salmi ni cam tak rela nak melepaskan Alif..
tengok muka Alif pun rasa sayu je..
bila berada dalam kumpulan tu,
Salmi akan jadi someone yang.. err.. pendiam..
pasif..
AQ pelik gak..
bila tanya kenapa, dia jawab..

"sebab ada dia.."

tiba-tiba..
nak dijadikan cerita..
ada satu program selama seminggu..
dan kami (AQ pn satu kumpulan ngan Salmi n Alif ni..) telah diagih2kan kerja mengikut kumpulan..
dan entah macam mana..
Salmi datang jumpa AQ and cakap..

"deeja, dia dah ada pengganti.."

mesti dia duk usha Alif je sampaikan dia tahu..
tak ke??

hailaa..
dan start dari tu..
dia duk cerita bukan kat AQ je..
tapi kat kawan2 yang lain..

bila ada kawan2 yang bergurau, saje nak kenakan dia..
dia..
teka la dia buat apa..
di lari sambil menangis dan tinggalkan kumpulan tu balik bilik..
??

tau tak sebab apa kawan2 kenakan dia..
sebab meluat..
ni bukan AQ kata..
tapi dak2 ni yang kata..
AQ??
mesti ada sebab benda ni jadi macam ni..

solusinya..

NEVER ASSUME. ASK!

jom pi jumpa dia..
:)

wassalam..

2 comments:

  1. dia yg ajak jumpa.. tp smpai ke malam xjmpa2 pn.. haishh..

    ReplyDelete